Procedury załatwiania spraw
Wykaz spraw w przedszkolu podlegających załatwianiu:
- bieżące związane z funkcjonowaniem przedszkola
- dotyczące wychowanków
- dotyczące pracowników.
Sprawy załatwia się stosując następujące formy:
- odręczną
- korespondencyjną
- inną.
Forma odręczna jest skróconym sposobem załatwienia sprawy i polega na sporządzeniu - po zarejestrowaniu sprawy – bezpośrednio na otrzymanym piśmie – zwięzłej odpowiedzi, załatwiającej daną sprawę lub na sporządzeniu na nim odręcznej notatki wskazującej sposób jej załatwienia.
Forma korespondencyjna polega na sporządzeniu pisma załatwiającego sprawę, w sposób:
- tymczasowy, gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego,
- ostateczny, gdy odpowiedź udzielona stronie, załatwia sprawę, co do jej istoty, albo w inny sposób kończy sprawę w danej instancji.
Ostatecznie załatwione sprawy, odnotowuje się w spisie spraw przez wpisanie w odpowiedniej rubryce daty załatwienia oraz nazwy adresata. Na kopii załatwienia i w spisie spraw zamieszcza się znak „O z”, który oznacza – „ostatecznie załatwione”.
Sprawy załatwiane są według kolejności ich wpływu i stopnia ich pilności. Każdą sprawę załatwia się oddzielnym pismem bez łączenia jej z inną sprawą, nie mającą z nią bezpośredniego związku.
Opracowane pismo stanowiące odpowiedź na załatwienie sprawy, podpisuje dyrektor i wysyła adresatowi.
Pismo załatwiające sprawę sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden stanowi oryginał, a drugi kopię.
Przy załatwianiu spraw wykorzystuje się formularze i druki przewidziane przepisani szczególnymi.
Jeżeli załatwienie sprawy w danym terminie nie jest możliwe, ze sprawą postępuje się zgodnie z obowiązującymi przepisami, dotyczącymi terminów załatwienia, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów Kodeksu Pracy, Karty Nauczyciela i Ustawy o Systemie Oświaty.
email: piotr.domagala@jumpit.pl tel.:514226026 , w dniu: 03‑04‑2020 23:18:16
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|